EdTech Denmark blev stillet til rådighed under nedlukningen af det danske uddannelsessystem

Undersøgelser viser, at ved at introducere EdTech Denmark som en del af det danske uddannelsessystem kan vi se tilbage på den periode med nedlukningen af det danske uddannelsessystem med stor tilfredshed.

EdTech Denmark er en webbaseret platform, der gør det muligt for skoler og læremateriale som tutorials og interaktive aktiviteter at nå ud til mange flere studerende og uddannelsesinstitutioner. Ved hjælp af platformen har de studerende adgang til ekstra struktureret og kvalitetsmæssigt materiale. Platformen muliggør også et lettere redskab til lærerne, der gør det muligt at dele materialer online med klasserne.

I lyset af nedlukningen af det danske uddannelsessystem såsom skoler, universiteter, folkeskoler og andre uddannelsessteder stod EdTech Denmark som et fantastisk supplement for de ramte institutioner. Det gjorde det muligt for skolerne at levere undervisningsmateriale via webbaserede platforme som EdTech Denmark. Dette har i høj grad hjulpet de studerende til at forblive på rette spor samt opretholde et godt fagligt niveau i en svær tid.

Udviklingen af EdTech Denmark har vist sig at være et vigtigt løft i denne nye æra, hvor online-uddannelse styrker det svageste led i uddannelsessystemet: mangfoldighed. Platformens software-løsninger er blevet designet til at imødekomme forskellige typer af læringsmetoder og materialer, der passer bedst til den enkelte studerende. Dette fremmer inkluderingen af ​​alle typer elever fra alle socioøkonomiske baggrunde.

Hvis vi ser overordnet på det brugte potentiale i EdTech Denmark, kunne man med rette konkludere, at den blev stillet til rådighed under den moderne nedlukning af det danske uddannelsessystem, som en kompensation for de savnede møder mellem lærere, elever og faglighed i undervisnings- og læringsaktiviteter.

I slutningen af ​​marts måtte det danske uddannelsessystem lukke ned som reaktion på de voksende bekymringer for det stigende antal nye tilfælde af covid-19 i Danmark. Dette medførte mange vanskeligheder, da de skolebørn og studerende over hele landet pludselig blev nødt til at forsøge at fastholde en meningsfuld undervisning gennem hjemmeundervisning.

Imidlertid var det også muligt for dem, der forsøgte at holde hjulene i gang på den bedst mulige måde, at benytte sig af EdTech Denmark – en organisation designet til at hjælpe underviserelementerne med at achieve digitale transformationer ved at fremskynde udviklingen inden for teknologi, der understøtter eleverne. Organisationen havde allerede brug af innovative databaser, hvor underviserelementerne kunne tilmelde sig gratis online kurser og dele erfaringer med kolleger.

Som reaktion på lukningen af ​​det danske uddannelses system arbejdede EdTech Denmark hurtigt for at sikre, at alle skoler og efterskoler over hele landet havde adgang til de relevante værktøjer til skabe innovative distributionsmodeller eksklusivt designet til hjemmeundervisningsscenarios. Således fik eleverne den mulighed for at få et optimalt læringsmiljø gennem anvendelse af cloud base øvelser og realiserede e-learningspotentials muligheder.

EdTech Denmark fortsatte herefter sin mission, der tilmed her icluder support af e-kanasa bevægelsen, der er planlagt i fem nationell stadier: diagnose, pilotering, testning, acceleration og implementation. De samlede resultater har siden da været imponerende – både for skoleforestandere samt profesionelle som aktivitets leverandører.

Alt i alt er det tydeligt, at EdTechs tilgang til implementering af teoretisk materiale gennem den digitale platform har været det ildsjældne exceptionelle ray of hope inden for dansk uddannelsessystem i disse tider.